środa, 24 lutego 2021

Generator Legendarnych Broni

  Cześć!

Imiona broni w legendach oraz klasycznym fantasy wiążą się zazwyczaj z potężnymi mocami i mają wielkie znaczenie dla bohaterów. Zainspirowany tym tematem, stworzyłem prosty generator tego typu legendarnych broni.

 

Ilustracja

KONSTRUOWANIE LEGENDARNEJ BRONI

Poniżej znajduje się schemat, za pomocą którego możesz wygenerować prosty opis danej legendarnej broni. W nawiasach podane są nazwy tabel, z których wylosujesz wyniki uzupełniające schemat.

1D4 [CECH] + [TYP BRONI] + [ABSTRAKT] + (Co?/Czego? ) [RZECZOWNIK].[CIĘŻAR]. Imię broni nadał/a [DAWCA IMIENIA]. Broń [HISTORIA]. By poznać pełną historię broni, bohater musi [RYTUAŁ]

Przykład: [1] [19] Kościany [6] młot [9] Gładzący [19] magię, który [4] nie pozwala walczyć niehonorowo. Imię broni nadał [8] młody bohater. Broń [16] została wcześniej przekuta. Żeby poznać pełną historię broni, [8] bohater musi oczyścić ją z ciężaru.

CECHA (D20)

1. Pozłacana
2. Posrebrzana
3. Z zimnego żelaza
4. Pęknięta
5. Adamantytowa
6. Grawerowana
7. Błyszcząca
8. Kryształowa
9. Rzeźbiona
10. Okrwawiona
11. Pokryta łuskami
12. Pokryta cierniami
13. Czarny
14. Biały
15. Wielka
16. Drobna
17. Dedykowana
18. Smukła
19. Kościana
20. Żywa

TYP BRONI (D20)

1 - 4. Miecz
5 - 8. Młot
9 - 12. Topór
13 - 16. Włócznia
17 - 20. Strzały/Bełty

ABSTRAKT (D20)


1. Przeszywająca
2. Spalająca
3. Zwiastująca
4. Zatruwająca
5. Przyzywająca
6. Pokrzepiająca
7. Osłabiająca
8. Wiążąca
9. Gładząca
10. Poszukująca
11. Oczyszczająca
12. Ujawniająca
13. Pochłaniająca
14. Odbijająca
15. Upadłej/-ego
16. Smoczej/-ego
17. Przeklętej/-ego
18. Niezłomnej/-ego
19. Królewskiej/-ego
20. Świętej/-ego

RZECZOWNIK (D20):

1. Stal
2. Światło
3. Gwiazda
4. Dusza
5. Burza
6. Gniew
7. Myśli
8. Zło
9. Demony
10. Bestie
11. Mroki
12. Strach
13. Duma
14. Cnota
15. Śmierć
16. Ułuda
17. Brać
18. Krew
19. Magia
20. Nadzieja

CIĘŻAR (D20)

1. Duch dawnego właściciela poszukuje broni.
2. Broń jest użyteczna tylko w rękach człowieka, który poszukuje czegoś, co kocha.
3. Broń nie pozwala zabijać niewinnych
4. Broń nie pozwala walczyć niehonorowo
5. Broń powoli wyniszcza właściciela
6. Esencja broni łączy się z duszą właściciela. Jeśli broń zostanie zniszczona, osoba ją dzierżąca również umrze.
7. Broń musi być używana uważnie, inaczej może się zniszczyć.
8. Broń wymaga kompletnego oddania sprawie ważnej dla jej twórcy.
9. Broń nie zawsze uaktywnia swoją moc.
10. Jeden z właścicieli broni dokonał straszliwego czynu
11. Gdzieś ukrywa się kopia broni o przeciwnych mocach
12. Dawca imienia pragnie zmienić imię broni
13. Imię broni zaczyna popadać w zapomnienie. Bohater musi odnowić legendę przedmiotu lub jego moc zaniknie.
14. Potężna politycznie osoba pragnie zdobyć broń.
15. W zamian za moc broń odbierze bohaterowi to, co kocha najbardziej.
16. Broń obarczona jest niespełnioną przysięgą
17. Jakiś element broni został ukryty lub zabrany. Przedmiot nie posiada pełni swoich możliwości.
18. Broń jest darem potężnej istoty, która pragnie w zamian służby.
19. Potęga broni uzależnia właściciela
20. Moc broni ma obusieczny charakter

DAWCA IMIENIA (D20).

1. Król
2. Królewna
3. Dzielny wojownik
4. Bliski przyjaciel twórcy
5. Odległa miłość twórcy
6. Uczony
7. Kapłan
8. Młody bohater
9. Mieszkańcy wioski/miasta
10. Rzemieślnik
11. Czarnoksiężnik
12. Boski czempion
13. Krasnoludy
14. Elfy
15. Fae
16. Demon
17. Duch
18. Gigant
19. Smok
20. Bóg

HISTORIA (D20)


1. Sławiła się w ostatecznej bitwie
2. Obaliła tyrana
3. Zabiła straszliwego potwora
4. Stała się symbolem królestwa/wioski/miasta
5. Zapoczątkowała wspaniały ród
6. Ocaliła życie królestwu/wiosce/miastu
7. Zapoczątkowała nową erę
8. Zniszczyła potężny artefakt
9. Doprowadziła do upadku wspaniałego rodu
10. Zapoczątkowała nową religię
11. Posłużyła do zabicia twórcy broni
12. Stała się zarzewiem konfliktu bliskich sobie osób
13. Była zgubą właściciela
14. Leżała ukryta przez setki lat
15. Była zamknięta w odosobnionym miejscu
16. Została wcześniej przekuta
17. Pochodzi z innego świata
18. Była wielokrotnie podrabiana
19. Została pobłogosławiona przez boga
20. Miała pojawić się w przełomowym momencie historii

RYTUAŁY (D20).


1 - 2.    Próba. Bohater musi podjąć się jednego, heroicznego czynu.
3 - 4.    Hołd. Bohater musi złożyć hołd miejscu, gdzie broń została wykuta.
5 - 6.    Wyzwanie. Bohater musi podjąć się długotrwałego, fizycznego wyzwania.
7 - 8.     Oczyszczenie. Bohater musi oczyścić broń z jej ciężaru.
9 - 10.   Przywiązanie. Bohater musi duchowo połączyć się z wspomnieniami zawartymi w broni.
11 - 12. Przysięga. Bohater musi złożyć przysięgę broni lub dawcy imienia.
13 - 14. Misja. Bohater musi podjąć się misji, która dokończy historię broni.
15 - 16. Poświęcenie. Bohater musi poświęcić ważną część swojego życia dla broni.
17 - 18. Odkrycie. Historia broni została zapisana w tajemniczym, ukrytym miejscu.
19 - 20. Cierpliwość. Bohater musi dorosnąć do broni.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Generator Gildii Awanturników

Wersja pdf