Cześć!
Dziś przygotowałem dla was niewielki zbiór tabelek, które
mogą pomóc wam w urozmaiceniu eksploracji wszelkich puszczy, kniei oraz
lasów.
ODKRYCIA.
Rodzaj (D20). Wynik określa, z jakich elementów składa się dane Odkrycie.
1 - 5. Miejsce + Abstrakt + Zainteresowanie
6 - 10. Rzecz + Abstrakt + Zainteresowanie
11 - 15. Miejsce + Rzecz + Zainteresowanie
16 - 20. Miejsce + Rzecz + Abstrakt + Zainteresowanie
Miejsce (D20).
1. Gęstwina
2. Splątane korony drzew
3. Rzadka knieja
4. Gaj lip
5. Zwisające pnącza/ciernie
6. Dziupla
7. Mogiła
8. Obóz
9. Chata
10. Ruiny
11. Tunel
12. Potok
13. Wodospad
14. Studnia
15. Samotnia
16. Krąg
17. Ścieżka
18. Ogród
19. Żywopłoty
20. Monolit
Abstrakt (D20). Abstrakt jest niczym farba na czarno-biały obraz. Nadaje charakteru i klimatu danemu miejscu lub rzeczy.
1. Strach
2. Mrok
3. Zło
4. Zguba
5. Tajemniczość
6. Poświęcenie
7. Śmierć
8. Magia
9. Życie
10. Śmierć
11. Barwność
12. Światło
13. Mrok
14. Skrytość
15. Podstęp
16. Dzikość
17. Izolacja
18. Wielkość
19. Małość
20. Zniekształcenie
Rzecz (D20).
1. Mech
2. Kwiaty
3. Grzyby
4. Owoc
5. Woda
6. Mgła
7. Pyły
8. Drzewo
9. Nasionko
10. Broń
11. Znak
12. Czaszka
13. Drzeworyt
14. Amulet
15. Ślady
16. Róg
17. Instrument
18. Kamień
19. Posążek
20. Popioły
Zainteresowanie (D20). Wynik mówi, dlaczego drużyna w ogóle powinna zainteresować się danym Odkryciem.
1 - 4. Pomoc. Odkrycie jest w jakiś sposób pomocne w dalszej eksploracji.
5 - 8. Historia. W Odkryciu zawarta jest ciekawa historia związana z wylosowanym Abstraktem.
9 - 12. Wiedza. Odkrycie mówi coś ciekawego o otaczających go terenach.
13 - 16. Skarb. Odkrycie ukrywa coś drogocennego.
17 - 20. Niebezpieczeństwo. Odkrycie wiąże się z niebezpieczeństwem dla drużyny, z którym ta musi sobie natychmiastowo poradzić.
SPOTKANIA
Istoty (D20). W nawiasie podana jest ilość kości, którymi możesz wylosować konkretną liczbę napotkanych istot.
1. Tubylcy (3d4)
2. Włochate gobliny (2d6)
3. Korredy (1d8)
4. Gnomy (1d8)
5. Boboki (1d8)
6. Grzyboludzie (2d8)
7. Ciernioludzie (2d8)
8. Leśne duszki (4d4)
9. Centaury (1d10)
10. Wielki wąż
11. Wielkie pająki (1d10)
12. Roślina pożeracz
13. Satyry (1d4)
14. Driady (1d4)
15. Ogry (1d4)
16. Druid
17. Wiedźma
18. Troll
19. Drzewiec
20. Pradawna bestia
Kontekst (D20). Kontekst mówi o tym, co robi napotkana istota lub jaka jest stawka danego spotkania.
Jeśli drużyna napotkała zwierzęta, rzuć D10.
1. Walka
2. Ratunek
3. Polowanie
4. Zasadzka
5. Zagubienie
6. Ostrzeżenie
7. Pułapka
8. Niezwykłość
9. Ucieczka
10. Wykończenie
11. Święto/Obyczaj
12. Spokój
13. Wiedza
14. Próba
15. Niezgoda
16. Poszukiwania
17. Odpoczynek
18. Relaks
19. Zabawa
20. Wędrówka
Abstrakt (D20). Abstrakt jest niczym farba nałożona na czarno-biały obraz. Nadaje charakteru i klimatu całej scenie.
1. Strach
2. Mrok
3. Zło
4. Zguba
5. Tajemniczość
6. Poświęcenie
7. Śmierć
8. Magia
9. Życie
10. Śmierć
11. Barwność
12. Światło
13. Mrok
14. Skrytość
15. Podstęp
16. Dzikość
17. Izolacja
18. Wielkość
19. Małość
20. Zniekształcenie
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz