środa, 6 stycznia 2021

Generator Questów

 Cześć!

Dziś postanowiłem podzielić się z wami prostym generatorem questów, który z całkiem niezłą efektywnością sprawdza mi się od kilku sesji w sandboxowej kampanii. Weźcie kości do ręki i pochwalcie się wynikami w komentarzu! Miłej zabawy!

Kiedy chcesz wygenerować quest, rzuć kością 1d20 na sześć tabel: Zleceniodawca, Czynności, Cel, Motywacja, Nagroda oraz Twist (zerknij na ich wyjaśnienia na końcu postu). Następnie dopasuj wylosowane wyniki do schematu poniżej.



[ZLECENIODAWCA] chce [CZYNNOŚĆ] + [CEL] z powodu [MOTYWACJA] w zamian za [NAGRODA], ale [TWIST].

ZLECENIODAWCA (D20)
1. Król
2. Szlachcic
3. Kapłan
4. Rada miasta
5. Wioska
6. Plemię
7. Straż miejska/Żołnierz
8. Przestępca
9. Wędrowiec
10. Rzemieślnik
11. Mag
12. Łowca
13. Uczony
14. Minstrel
15. Czempion
16. Bliski przyjaciel drużyny
17. Tajemniczy gość karczmy
18. Potwór
19. Tajemnicza moc
20. Przeszłość

CZYNNOŚĆ (1D20)
1. Zabić
2. Zastraszyć
3. Porwać
4. Przekonać (do)
5. Okraść/Ukraść
6. Przechytrzyć
7. Obronić
8. Zniszczyć (coś należące do celu)
9. Przekazać
10. Eskortować
11. Skompromitować
12. Zbadać
13. Znaleźć
14. Uwolnić
15. Zniewolić
16. Zastąpić
17. Oszukać/Podszyć się
18. Uleczyć/Naprawić
19. Ukryć
20. Zachować

CEL (1D20)
1. Bestia
2. Plemię potworów
3. Szczątki
4. Wielki skarb
5. Dzieło sztuki
6. Gildia
7. Szlachcic
8. Bliski zleceniodawcy
9. Największy wróg zleceniodawcy
10. Kult
11. Czempion
12. Zaklęcie
13. Grobowiec (lub jego mieszkańcy)
14. Gaj/Las (lub jego mieszkańcy)
15. Zamek/Twierdza (lub jej mieszkańcy)
16. Wioska (lub jej mieszkańcy)
17. Wiadomość
18. Wygnaniec
19. Relikt
20. Mag


MOTYWACJA (D20)
1. Starość
2. Słabość
3. Ambicja
4. Gniew
5. Zazdrość
6. Miłość
7. Obietnica
8. Wiara
9. Szaleństwo
10. Zepsucie
11. Próba
12. Głód wiedzy
13. Życzliwość
14. Rozkaz
15. Ciekawość
16. Uraza
17. Strach
18. Odpowiedzialność
19. Nadzieja
20. Chciwość

NAGRODA (D20)

1 - 2. Znajomości/Kontakty
3 - 4. Ważna dla drużyny wiedza
5 - 6. Tajemnicza wskazówka
7 - 8. Nauka
9 - 10. 1d6 x 100 gp
11 - 12. 2d6 x 100 gp
13 - 14. 3d6 x 100 gp
15 - 16. Kamienie szlachetne
17 - 18. Magiczny przedmiot
19 - 20. Rzadki materiał

TWIST (D20).
1. Zadanie to pułapka.
2. Oprócz celu istnieje inny ukryty problem
3. Zadanie wymaga poświęceń
4. Nad zadaniem wisi klątwa
5. Nad zadaniem wisi przerażająca przeszłość
6. Zadanie będzie krwawe i brutalne
7. Ktoś lub coś konkuruje z drużyną
8. Zadanie jest pełne sekretów i niejasności
9. Jeden z problemów na drodze do celu kontruje dotychczasową taktykę drużyny
10. Wykonanie zadania wymaga rozwiązania zagadki
11. Zadanie jest wyczerpujące
12. Wykonanie zadania wymaga pomocy od dawnego wroga drużyny/zleceniodawcy
13. Bohaterowie będą musieli się zmierzyć z niebezpiecznym środowiskiem
14. Zadanie to brudna robota
15. Przeszkody są surrealistyczne/trudne do zrozumienia
16. Wielu już zaginęło/umarło, próbując wykonać zadanie
17. W trakcie zadania będzie trzeba podjąć trudny wybór
18. Cel też ma swoje racje
19. Zadanie wystawi ideały drużyny na próbę
20. W tle kryje się większy wróg




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Generator Gildii Awanturników

Wersja pdf