niedziela, 25 października 2020

Generator niezywkłych demonów

 Cześć wszystkim!

 
Jak co tydzień, nie zostawiam was bez kolejnych generatorów. Niedawno mogliście wylosować niezwykłych nieumarłych. Co zaś stoi niedaleko nieumarłych? Oczywiście, że demony i inne złe duchy! Tak więc jeśli na najbliższej sesji chcesz rzucić na graczy potężnego i niecodziennego diabła wyłaniającego się z mroków zimowej nocy, cóż, mam coś dla ciebie! Weź kartkę, długopis oraz d20 do ręki i tak jak zwykle, podziel się w komentarzu, co Ci wypadło!

Każdy demon składa się z czterech podstawowych elementów: wizerunku, posiadanych przez siebie mocy, pragnień oraz sposobu przywołania (dla tych, którzy są na tyle szaleni, aby to zrobić!). Poniżej każdy z tych elementów został wyczerpująco opisany.



1) WIZERUNEK

a) Części ciała. (1d20). Demony są istotami nieludzkimi, co objawia się przede wszystkim w ich anatomii. Wylosuj, ile części ciała posiada demon.


1: jedno długie cielsko
2 - 4: głowa, tułów, nogi.
5 -10: głowa, tułów, ręce, nogi
11 - 12: głowa, tułów, ręce, nogi + jedna dodatkowa dowolna część ciała
13 - 14: głowa, tułów, ręce, nogi + dwie dodatkowe dowolne części ciała
15 - 16: głowa, tułów, ręce, nogi + trzy dodatkowe dowolne części ciała
17 - 18: głowa, tułów, ręce, nogi + cztery dodatkowe dowolne części ciała
19 - 20: tułów i dodatkowa kończyna zapętlona wokół niego w nieskończoność

b) Forma ciała. (1d20). Kiedy wylosowałeś liczbę części ciała demona, wykonaj osobny rzut na każdą z nich, aby sprawdzić, od jakiego stworzenia lub przedmiotu pochodzi dana część ciała.


1. człowiek
2. elf
3. krasnolud
4. potwór
5. niziołek

6. jaszczur
7. pająk
8. wąż
9. sęp
10. lew
11. słoń
12. wół
13. baran
14. wilk
15. smok
16. gwiazda
17. zapisana tablica
18. zapisane zwoje
19. rzeźba pieczęci
20. żelazna furta do piekieł

c) Cecha (1d20). Teraz wylosuj ogólną, fizyczną cechę demona. Dzięki temu nawet dwa demony z tymi samymi częściami ciała będą się od siebie znacząco różnić.


1. ukryty w cieniu/burzy
2. noszący koronę
3. stary, o długiej brodzie
4. młody, pozornie urokliwy
5. niosący światło
6. ciągle zmieniający barwy
7. otoczony służbą
8. ubrany jak włóczęga
9. uskrzydlony
10. obrzydliwy/śmierdzący
11. uzbrojony w rynsztunek rycerski
12. złożony z szarańczy o skrzydłach jak kawałki zdjęcia, które wspólnie składają się na "ciało" demona
13. gigantyczny
14. mały
15. ma na ciele blizny o kształcie świętych znaków pokrytych krwią
16. każda część jego ciała wystaje z innego piekielnego portalu
17. spętany łańcuchami
18. zgięty w pół, jeździ na dolnej części swego tułowia jak na koniu
19. pokryty mnóstwem paszcz
20. w jego jedynym, wielki oku odbija się nocne niebo

d) Charakter (1d20). Na końcu ustalania wizerunku demona wylosuj, jaki ma charakter. Najlepiej, żeby demon miał dwie cechy charakteru, ponieważ wtedy jest większa szansa na nietypową osobowość. Jednakże jedna również powinna wystarczyć.


1. pyszny
2. zazdrosny
3. chciwy
4. łakomy
5. gniewny
6. przeciwny bogom
7. nieumiarkowany
8. leniwy
9. dumny
10. szalony
11. zdradziecki
12. krwiożerczy
13. uzależniony
14. tyraniczny
15. obłudny
16. wierzy w dobro swych czynów dla ludzi
17. zdeterminowany
18. pragnący sławy wśród magów
19. zapominalski
20. pamiętliwy

2. MOCE

a) Potęga demona (1d20). Sprawdź, jaką rangę ma demon. Im potężniejszy, tym więcej mocy posiada.


1 - 5. Pomniejszy demon, ma jedną moc.
6 - 10. Rycerz, posiada dwie moce.
11 - 15. Hrabia, posiada trzy moce.
16 - 20. Książe, posiada cztery moce.

b) Rodzaj mocy (1d20). Kiedy już ustaliłeś, ile mocy posiada demon, sprawdź w tabelce poniżej, jakie są to moce. Jeżeli podczas losowania okaże się, że demon posiada dwie takie same moce, zamiast tego posiada jedną, ale silniejszą (dodaj obok nazwy mocy przymiotnik [większe/większa etc.]).


1. wykrycie rozumu
2. widzenie przyszłości bitew
3. przywołanie piekielnych żołnierzy
4. rozniecanie i wygaszanie miłości
5. transmutacja metali
6. kontrola konkretnego żywiołu (1d4; 1: woda, 2: wiatr, 3: ziemia, 4: ogień)
7. dostrzeganie rzeczy ukrytych.
8. dostrzeganie prawdziwych intencji
9. przełamywanie modlitw
10. roztaczanie złego omenu
11. poznanie nauk rozumu
12. roztaczanie i leczenie zarazy
13. rozniecanie i przygaszanie pragnień śmiertelników
14. dawanie prawdziwych odpowiedzi na temat rzeczy, które nadejdą
15. poszerzanie i umniejszanie potęgi śmiertelników
16. dawanie i odbieranie odwagi
17. tworzenie chowańców
18. ujarzmianie umysłów
19. manipulacja zmysłami
20. poznanie informacji o innym demonie

3) PRAGNIENIA.


a) Pragnienie (1d20). Wylosuj, czego demon pragnie/co chce osiągnąć.


1. ukarać
2. zniszczyć/zabić
3. zbezcześcić
4. opętać
5. rozdzielić
6. zrozumieć
7. odurzyć/przywiązać do siebie
8. nauczyć (się o)
9. złamać
10. skłócić
11. wystawić na próbę
12. zniewolić
13. zniekształcić
14. skraść
15. pożreć
16. odzyskać
17. kupić
18. zająć miejsce
19. oszukać
20. zabawić się z

b) Przedmiot pragnienia (1d20). Następnie wylosuj, kogo lub czego dotyczy pragnienie demona.


1. krew/linia rodu
2. moralna cnota
3. pragnienia
4. świętość
5. wiedza
6. grzesznik
7. zwykły śmiertelnik
8. duch
9. naród
10. anioł
11. demon
12. relikwia
13. dobra doczesne
14. kościół
15. miasto
16. los
17. tajne prawidła świata
18. sztuki/moce
19. ludzie
20. bóg/bogowie

4) SPOSÓB PRZYWOŁANIA. 

Przywoływanie demonów jest rzeczą skomplikowaną. Podstawową zasadą jest to, że mag musi wypowiedzieć imię danego demona podczas rytuału. Imiona złych duchów są często tajne, a przywołujący musi podjąć wielki wysiłek, aby je pozyskać. Jeżeli chcesz szybko wylosować imię demona, możesz użyć tej strony (https://www.fantasynamegenerators.com/demon_names.php) lub  jakiegoś rzadkiego imienia ze świata starożytnego.


Oprócz imienia potrzebne są dodatkowe czynności, żeby dany demon się zjawił. Każdą potrzebną czynność możesz wygenerować w tabelce poniżej. Pomniejsze demony wymagają jednej dodatkowej czynności. Rycerze wymagają dwóch dodatkowych czynności. Żeby przywołać Hrabię, należy wykonać trzy dodatkowe czynności. Najsilniejsze demony, Książęta, wymagają od przywołującego aż czterech dodatkowych czynności, aby ten mógł ich ujrzeć.


Przywołany demon może użyczyć śmiertelnikowi jednej ze swoich mocy na odpowiednio jeden dzień w przypadku Pomniejszych demonów, tydzień dla Rycerzy, miesiąc dla Hrabiów i rok dla Książąt. W zamian jednak demony wymagają jakiejś opłaty, zazwyczaj wykorzystania mocy w świecie śmiertelników, żeby zrealizować Pragnienie danego demona lub pchnąć jego realizację do przodu.


a) Czynność (1d20)
1. ofiara całopalna
2. wejrzenie w domenę demona przez szklaną kulę
3. ofiara z krwi
4. wskazanie wszystkich stron świata
5. nakreślenie magicznego kręgu
6. wypowiedzenie imienia w świetle księżyca
7. wypowiedzenie imienia podczas konkretnej konstelacji
8. rozwiązanie zagadki
9. podzielenie się satysfakcjonującą demona ciekawostką
10. pozostawienie rzeczy, którą się kocha
11. posiadanie pieczęci ze srebra lub złota
12. wyśpiewanie hymnu piekieł
13. stopienie dużej ilości złota
14. wskazanie drogi do innego śmiertelnika
15. odcyfrowanie i odczytanie starożytnych zapisków
16. zjedzenie surowego mięsa
17. wypicie krwi
18. zbezczeszczenie świętego przedmiotu
19. postawienie figurki demona ze stopu wszystkich metali
20. wygranie z diabłem należącym do legionu danego demona

PRZYKŁADOWY WYGENEROWANY DEMON:

Aserion. Demon o metalowej głowie w kształcie jego pieczęci, tułowiu człowieka, mocarnych rękach smoka i ogonie węża zamiast nóg. Zawsze otacza się służbą. Jest szalony i pamiętliwy.  Do jego mocy należy widzenie przyszłości bitew i manipulowanie zmysłami.  Pragnie zniewolić miasto. Żeby go przywołać, należy wypowiedzieć jego imię, zjeść surowe mięso, a następnie wygrać potyczkę z przysłanym przez niego diabłem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Generator Gildii Awanturników

Wersja pdf